Regeneracja pompowtryskiwaczy Bydgoszcz
Usterki sterowanych elektronicznie układów tłocząco-wtryskowych mają charakter wewnętrzny i zewnętrzny. Stopień uszkodzenia sprężyny, korpusu, gniazda, deformacji popychacza i pozostałych elementów pompowtryskiwaczy silników 1.9, 2.0 TDI można ocenić po właściwej diagnozie ich stanu technicznego. Na jej podstawie wykonywana jest regeneracja, która pozwoli przywrócić sprawność działania systemów wysokoprężnych.
Wszystkim klientom z Bydgoszczy i innych miejscowości woj. kujawsko-pomorskiego oferujemy profesjonalne naprawy aparatury wtryskowej silników o różnych innych pojemnościach.
Objawy uszkodzeń pompowtryskiwaczy
Najczęściej diagnozowane symptomy wymagające regeneracji tych elementów silników TDI 1.9 i 2.0 obejmują::
- spadek mocy,
- problemy z odpaleniem samochodu,
- wyraźny wzrost zużycia paliwa,
- samoistne gaśnięcie pojazdu na niskich obrotach,
- czarny dym wydobywający się z rury wydechowej.
Powyższe objawy powodują, że konieczna jest kompleksowa diagnostyka gniazd i pozostałych elementów układu zasilającego Diesla. Na jej podstawie można ocenić konieczność naprawy lub też stwierdzić, że wystarczy regeneracja pompowtryskiwaczy 1.9 i 2.0 TDI.
Najważniejsze przyczyny uszkodzeń
Awarie powstają wskutek mechanicznego zużywania się poszczególnych elementów, co zwykle ma miejsce w wyniku długotrwałej eksploatacji pojazdu. Duża liczba cykli pracy sprawia, że obniża się sprawność elementów wykonawczych głównego zaworu sterującego. Skutkuje to niekorzystnym wpływem m.in. na szczelność przylgni gniazda pompowtryskiwacza oraz napięcie sprężyny cofającej, przez co układ może wymagać regeneracji.
Uszkodzenia wewnętrzne są również wynikiem zachodzących procesów przyśpieszonych, tzw. patologicznych. Kluczowym czynnikiem jest jakość tankowanego paliwa. Stosunkowo liczną grupę stanowią także usterki wynikające z niewłaściwej obsługi oraz regulacji działania pompowtryskiwaczy 1.9 i 2.0 TDI.
Do innych przyczyn niesprawności układu wymagającego diagnostyki i regeneracji należy zaliczyć:
- deformację popychacza,
- pęknięcie sprężyny,
- wyrobione części tłoczka i grzybka,
- odkształcenie gniazd,
- przetarcia powierzchni korpusu.
Także osady gromadzące się w dolnej części pompowtryskiwacza 1.9 lub 2.0 TDI mogą być przyczynami problemów. Na końcówkach rozpylaczy zbierają się produkty powstałe w wyniku termicznego krakingu. Procesy te zaburzają kształt i penetrację strugi, ponieważ zmieniają stopień drożności otworów wtryskowych i końcówek.
Regeneracja pompowtryskiwaczy w Bydgoszczy – postaw na profesjonalny serwis silników Diesla
Wysoka cena oryginalnych części do silników 1.9 i 2.0 TDI sprawia, że renowacja jest rozwiązaniem korzystnym finansowo. Jeżeli masz ograniczony budżet – zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub e-mailowego. Dowiesz się, ile kosztuje regeneracja gniazd pompowtryskiwaczy i innych elementów układu zasilania w Twoim aucie.
Dysponujemy nowoczesną aparaturą pomiarowo-testową. Mamy wieloletnie doświadczenie na rynku w województwie kujawsko-pomorskim i zawsze służymy kompleksowym wsparciem technicznym. Wybierając Bosch Auto Service Mieczysław Kluszczyński z Bydgoszczy, inwestujesz w wysokiej jakości usługi diagnostyczno-naprawcze.